torsdag 8. mars 2012

Fra vår til vinter

Jeg rakk akkurat å få vårfølelse, så dalte snøen på nytt. Ett kort øyeblikk føltes det som om jeg hadde sett det siste av det hvite lakenet der ute, men nei. En snøføyk som gikk gjennom marg og ben beviste at vinteren virkelig ikke var over.

Det er jo ikke overraskende, vi er jo kun i mars, og med tanke på at det først snødde skikkelig den 1. januar har det kun vært 2 måneder med vinter her... Litt til får man vel tåle.

Flere enn meg håpet likevel våren var her. Flere av mine kjære naboer ryddet i hagen sin, mennene var ute og børstet og spylte oppkjørselen så den ble fri for grus. Biler ble opptimistisk vasket, kun for å oppleve snøføyk og søle på nytt.

Bilene er igjen skittene, Det har blitt strødd på nytt, men gleden var der ett par dager til tross!

Hehe, jeg må jo le litt også... Det er mer julestemning ute nå enn det var i julen :-) Jaja, sånn er det jo på denne tiden. Snøen kommer og går en liten stund før det endelig er vår.

Om en måned er det kanskje vår for alvor, la oss holde fast i det og ha noe å se frem til :-)

Minner om at jeg gir bort ett sølvsmykke når jeg får 50 likere på facebooksiden min.

2 kommentarer:

  1. Vi får tåle noen spredte dryss med snø, bare ikke julenissen kommer tilbake igjen. :) Alle gode ønsker på kvinnedagen (det som er igjen...)!

    SvarSlett
  2. Vi ble nok litt skuffet over snøfallet her også! Jeg var i full gang med å forberede campingsesongen:-)

    SvarSlett